Een kennis van me werkt achter de balie van een bank. Ze had, tot voor kort, uitzicht op de pinautomaat en hielp oudere of suffe klanten wel eens als het niet lukte. “Daar heb ik strafpunten voor gehad bij mijn functioneringsgesprek”, meldde ze droog. “De klanten moeten het zelf maar uitzoeken, wij mogen ze niet meer helpen.” De pinautomaat zit inmiddels buiten het gebouw en is onbereikbaar voor eventueel goedwillende bankmedewerkers. Dat zal ze leren!
Laatst liet ik me een abonnement aansmeren door een mobiele-telefoonmaatschappij. Na wat rekenwerk bleek dat ik er financieel niets mee opschoot en wilde ik mijn aankoop ongedaan maken. Daar krijg je volgens de wet zeven dagen de tijd voor. “Wij mogen geen abonnementen meer beëindigen”, zei de medewerker aan de telefoon duidelijk gefrustreerd. “Dat moet u helaas zelf doen, via een mail die u nog gaat krijgen. Hopelijk komt die mail op tijd inderdaad en werkt de link naar behoren, ik kan en mag u verder niet helpen.”
Als die medewerker maar geen strafpunten krijgt.
Leave A Comment